Kereskedési rendszerek


A KBC Equitas kereskedési rendszerei

Van demo-verziója az elektronikus kereskedési rendszereknek?

A PETI-t számlanyitás előtt is le tudja tölteni és telepíteni tudja számítógépére a következő helyről: PETI letöltés (Kérjük, hogy mindig a legfrissebb verziót töltse le.)

Telepítés után indítsa el a programot, és amikor az felhasználónevet és jelszót kér, akkor kattintson a Mégsem gombra. Ilyenkor a rendszer elindul, és a demo funkciók elérhetőek. (Számlanyitás után nem kell újratelepíteni, hanem akkor már a felhasználónévvel és jelszóval az összes funkció elérhető lesz.)

A WebBroker felülete annyira egyértelmű, hogy Társaságunk nem tartja szükségesnek a demo-verziót.

Milyen kereskedési rendszerek érhetők el a KBC Equitas-nál?

A KBC Equitas kereskedési platformjainak megbízhatóságát és gyorsaságát ügyfeleink és versenytársaink egyaránt elismerik! Nálunk mindenki kiválaszthatja, hogy számára melyik a legtesthezállóbb választás kereskedési rendszereink közül:

  • WebBroker – kereskedés internetböngészőn keresztül
  • PETI (Professional Equitas Terminal Interface) – telepíthető program profi tőzsdézőknek
  • Equitas Mobil – okostelefonra letölthető alkalmazás

A tőzsdei szolgáltatók között egyedülálló módon a magyar mellett a külföldi piacok is elérhetőek kereskedési rendszereinkben!

WebBroker

  • Internetböngészővel elérhető program
  • Könnyű kezelhetőség
  • Áttekinthetőség
  • Kezdő és középhaladó tőzsdézőknek

TOVÁBB a WebBrokerhez >>

PETI

  • Telepíthető kliensprogram
  • Gazdag funkcionalitás
  • Testreszabhatóság
  • Haladó és profi tőzsdei kereskedőknek

TOVÁBB a PETI-hez>>

Equitas mobil

  • Mobil alkalmazás Android rendszerre
  • Kereskedés a világ bármely pontjáról
  • Testreszabhatóság
  • A világ tőzsdéi mindig kézközelben

TOVÁBB az Equitas Mobil-hoz>>



WebBroker

2016. június 7-én reggeltől már minden ügyfelünk számára csak az új WebBroker érhető el.  

 Az új WebBroker felhasználói kézikönyvét ide kattintva töltheti le. 

Hogyan tudok bejelentkezni a WebBroker rendszerbe?

Weboldalunk tetején található bejelentkezési mezőt kitöltve (felhasználónév, Digipass kód) tudja elérni webes kereskedésii rendszerünket. A weboldal természetesen titkosítva küldi a bejelentkezési adatokat szervereink felé.

Milyen eszközről tudom használni a WebBrokert?

Az új WebBroker nem támaszt komolyabb követelményeket, mint a népszerű webes alkalmazások és szolgáltatások. A kor alapvető elvárásainak megfelelő legegyszerűbb számítógép konfigurációkon is jól használható az új WebBroker, de célszerű az alábbi minimális rendszer-követelményeket figyelembe venni:

  • Win7, Os X 10.6, vagy újabb operációs rendszer
  • Legalább 2GB memória
  • Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge  webböngészők 

Mivel a mobileszközök a fejlesztés során kiemelt szerepet kaptak, ezért ezkere is összeállítottunk egy minimális konfiguráció javaslatot:

  • Android 4.4, illetve iOS 8, vagy frisebb operációs rendszerek
  • 2 magos processzor legalább 1GHz-es teljesítménnyel
  • Chrome mobil-böngésző

Hol találok leírást a WebBrokerhez?

Az új WebBroker felhasználói kézikönyvét IDE KATTINTVA letöltheti.

Tudnak egyéb segítséget nyújtani a WebBroker használatához?

Figyelmébe ajánljuk Webináriumunk felvételét, illetve a WebBroker rendszerben az egyes kártyákon lévő kérdőjelekre kattintva az adott funkcióhoz tartozó segítséget találhatja meg.

Továbbá szíves figyelmébe ajánljuk otató videóinkat, amiket IDE KATTINTVA érhet el.

Hogyan tudok jelszót módosítani?

Nem tud jelszót módosítani. A belépéshez Digipass készüléke vagy a Mobil Digipass alakalmazása minden belépéskor új egyedi jelszót fog generálni.

A regisztrációt követően mikor tudok belépni a WebBrokerbe?

A WebBroker szolgáltatás akkor aktiválódik, amikor a fióki azonosítás során megkapjuk Öntől az aláírt azonosítási adatlapot, és megkapja a belépéshez szükséges Digipass készüléket. Amennyiben ügyfélszolgálatunkon személyesen nyitja meg számláját, kollégáink segítenek az első belépés alkalmával. A számla aktiválásáról e-mailben értesítjük.

Hogyan tudok visszavonni vagy módosítani egy nyitott szerződést?

Visszavonni illetve módosítani egy nyitott szerződést az Áttekintés / Nyitott Szerződések menüpont alatt lehet. A kilistázott megbízást visszavonni illetve módosítani a szerződés sorában a megfelelő gombra kattintva lehetséges.

Hogyan tudok stop-loss (veszteségvágó) megbízást megadni?

Egy megvásárolt értékpapírra stop-loss megbízást az Kereskedés/Tőzsde menüpontban lehet bellítani a következő lépésekben:

  1. Válasszuk ki a Kereskedés/Tőzsde menüpontot (veszteségvágó stop megbízás esetén)
  2. Válasszuk az „Eladás” fület. 
  3. Válasszuk ki a stoppolni kívánt értékpapírt, és adjuk meg a darabszámot, limitárat
  4. Ellenőrizzük az ajánlat érvényességét 
  5. A részletes beállítások között jelöljük be a Stop ajánlat melletti jelölőnégyzetet és adjuk meg az Aktiválási árat
  6. Jóváhagyás után a stop megbízás bekerül a rendszerünkbe, a stop szint későbbi emeléséhez vagy változtatásához ezt a nyitott szerződést tudja módosítani a Nyitott szerződések menüpontban

Erősen ajánljuk ügyfeleinknek, hogy minden pozíció esetén használjanak stop-loss megbízást kockázataik kezeléséhez, ugyanis ez a megbízás komoly veszteségektől tudja őket megkímélni.

Milyen műveletek hajthatók végre a WebBrokerrel?

A WebBroker használatával saját kézbe veheti befektetési portfóliójának kezelését, a rendszerben a következő műveleteket tudja elérni:

  • Tőzsdei kereskedés – közel 30 piacon, valamennyi nálunk elérhető értékpapírral
  • Befektetési alapok - a rendszerünkben elérhető sokszínű alapok kereskedése illetvejegyzése
  • Megbízások kezelése – Ajánlatok módosítása, teljesülések nyomon követése
  • Lekérdezések – Portfólió, pénzegyenleg és értékpapír-egyenleg nyomonkövetése
  • Egyéb műveletek – szerződések megkötése (pl.: határidős, daytrade vagy bef.hitel keretszerződés), kapcsolattartási adatok módosítása

Tekintse meg a WebBroker használatával kapcsolatos oktatóvideónkat! (Kérjük vegye figyelembe, hogy az Equitas Mobil alkalmazás jelenleg kizárólag Android operációs rendszerre érhető el, de a működése teljesen megegyezik a videóban látható alkalmazáséval.)

Nem találom a ..... funkciót az új WebBrokerben

Letölthető táblázatunkban összefoglaltuk, hogy a régi WebBroker egyes funkció hol érhetőek az új rendszerben.

Hogyan tudok TDT megbízást adni?

TDT megbízást abban az esetben tud beadni, amennyiben rendelkezik aláírt Daytrade szerződéssel. (Szerődéseit az Ügyintézés/Szerződések menüpontban ellenőrizheti.) Ellenkező esetben maga a TDT megbízás lehetősége sem jelenik meg a felületen.

A TDT megbízást a Kereskedés/Részvény képernyőn lehet megadni. Itt a Részvény megbízás kártya tetején a TDT jelölőnégyzetet kell kipipálni a TDT ügylet indításához.

Bármilyen az új WebBrokerrel kapcsolatos további kérdés esetén Ügyfélszolgálatunk örömmel áll rendelkezésére a (+36-1) 889-2666 telefonszámon illetve az info@kbcequitas.hu vagy az info@kbcsecurities.hu email címen.


PETI

Honnan tudom letölteni a PETI-t?

PETI kereskedési rendszerünk legfrissebb verzióját a PETI letöltés aloldalunkról tudja letölteni. Tovább >>

Mire van szükség a PETI használatához?

  • 1 Ghz-es vagy gyorsabb processzor
  • 512 MB RAM
  • Microsoft Windows Vista SP1 vagy újabb operációs rendszer (pl.: Windows 7)
  • Internet Explorer 6.0 vagy újabb böngésző
  • folyamatos internetkapcsolat
  • Java és egyéb függősége nincs
  • A biztonságos kommunikációhoz szükséges kódolási kulcsoknak a számítógépre telepítve kell lennie

Ha nincs az Ön számítógépén az MFC 7.0-s verziója, akkor az ehhez szükséges rutinkönyvtárakat a telepítő felmásolja az ön számítógépére. Ezek a file-ok semmilyen veszélyt nem jelentenek az Ön számítógépére.

Belépéskor a "Hely tanúsítvány kiállítója nem megbízható vagy ismeretlen" hibaüzenetet kapom, majd a PETI nem működik. Mi a teendő?

Ha Ön ezt a hibaüzenetet kapja a PETI-be való bejelentkezéskor, akkor telepítenie kell az KBC Equitas Zrt. biztonsági tanúsítványláncát, az alábbi módon:

  • Töltse le a tanúsítványt innen.
  • Kattintson duplán a letöltött file-ra.
  • A Windows tanúsítványkezelője elmagyarázza a tanúsítványok célját - kattintson a Tovább gombra
  • A következő ablakban válassza az "A bizonyítvány típusának megfelelő bizonyítványtároló automatikus választása" pontját, majd kattintson a Tovább gombra.
  • A következő ablakban kattinson a Befejezés gombra, ekkor a tanúsítvány telepítésre kerül az Ön számítógépére. 
  • Az "Az importálás sikeres volt" ablak megjelenése után a PETI képes lesz biztonságos kommunikációra az Ön számítógépéről.

Vodafone GPRS kapcsolattal miért nem megy a PETI?

Az adattömörítés bevezetése után a PETI nem minden esetben működik, ezért a tömörítést a következőképpen ki kell kapcsolni:

Modemes kapcsolatként beállított GPRS-t használóknak: A modemek speciális tulajdonságában az APN mezőben szereplő "internet.vodafone.net" bejegyzést kell átírni "standardnet.vodafone.net"-re.

Motorola GPRS managert használóknak: A kapcsolatnál Properties, és a GPRS fülnél az APN mezőben kell a fenti módosítást végrehajtani.

Vodafone Connect Me-t használóknak: a Connect Me-ből való kilépés után a program könyvtárában lévő GPRS.WPB nevű file-t jegyzettömbbel a következőképpen kell megszerkeszteni: a "Pdp_Apn=internet.vodafone.net" sort kell kicserélni "Pdp_Apn=standardnet.vodafone.net"-re.

Mennyi adatot fogad/továbbít a PETI egy nap alatt?

A forgalmazott adatmennyiséget a PETI-ben a Súgó menü Statisztikák/Hálózat menüpont alatt meg lehet tekinteni, a forgalmazott adatok mennyisége nagyban függ a piaci aktivitástól és a globális szűrésben kiválasztott értékpapírtoktól is.

Átlagosan 2-3 MB (megabájt) adatot fogad a PETI naponta.

Elindul a PETI, de nem jelenik meg semmi a képernyőn, vagy nem tud csatlakozni. A WebBroker rendszer viszont működik. Mi a probléma?

Nem megfelelő tűzfal, vagy proxy szerver beállítás miatt fordulhat elő ilyen probléma. Munkahelyi hálózatoknál gyakori. A hiba elhárításával keresse a helyi rendszergazdát.

Otthoni számítógépnél a tűzfalprogramot kell beállítani úgy, hogy engedélyezve legyen a PETI program számára az internetelérés.

További információ:

Tekintse meg a PETI használatával kapcsolatos oktatóvideóinkat!

PETI bemutató - részvény, certifikát vétele-eladása

Ezen a videón azt lehet látni, hogyan lehet értékpapírt vásárolni, eladni a PETI program segítségével lépésről lépésre.

PETI bemutató - számlánkhoz kapcsolódó funkciók áttekintése

Számlánkkal, értékpapír pozícióinkkal kapcsolatos információs ablakok hozzáadása, bemutatása a PETI rendszerben.

PETI bemutató - az értékpapírokkal kapcsolatos funkciók

Bemutató a PETI program használatáról, a BÉT-hez kapcsolódó funkciók bemutatása.

Hibaüzenetet kapott? Nézze meg a lehetséges PETI Hibaüzenetek listáját!

Személyi tűzfalprogramot futtató ügyfeleink olvassák el a Tűzfalprogramok beállításai oldalunkat!


Equitas Mobil

Mire jó az Equitas Mobil?

  • Felhasználóbarát alkalmazás, könnyű navigáció
  • Kereskedés a KBC Equitasnál elérhető közel 30 piacon
  • Android platformon elérhető
  • Belépés a Digipass segítségével (fizikai Digipass készülékét kiválthatja az ingyenes Equitas Digipass alkalmazással is)


 Amennyiben Android TM operációs rendszerű mobiltelefonja van, az alábbi linken érheti el az applikációt: Letöltés >>

Tájékoztatjuk, hogy a jelenleg elérhető alkalmazás BETA verzió.


Hibaüzenetek

Milyen hibaüzenetek merülhetnek fel?

12002-es WinInet hiba

WinInet 12002-es hiba időtúllépést jelent. Valamiért nem tud folyamatos kapcsolatot felépíteni a számítógép a szerverrel. Ez lehet tűzfal, illetve proxy használat miatt, illetve az internetes kommunikáció lassúsága, akadozása miatt (ez jellemző például a mobil internetre). Próbálja meg úgy a bejelentkezést, hogy a PETI azonosítási képernyőjén a TimeOut beállítást 15-ről átállítja 60-ra.

Ha a hiba ezek után is fennáll, kérjük, használja inkább a WebBroker rendszerünket.

12007-es WinInet hiba

Ez azt jelenti, hogy nem tudja feloldani a hostnevet a számítógépe. Magyarul a hostnév alapján nem tudja beazonosítani az IP címet. Vagy a DNS szerverrel van valami gond, vagy le van tiltva a szerverünk elérése. Esetleg nem munkahelyről próbálja használni? Mert ott elég gyakran előfordulhat ilyesmi, hogy lekorlátozzák az internetelérést.

Ha ez a hiba rendszeresen előjön, kérjük próbálja meg inkább a WebBroker rendszerünket használni.

12017-es WinInet hiba

A 12017 WinInet hiba azt jelenti, hogy az aktuális művelet megszakadt. Ezt a hibát valószínűleg valami tűzfalbeállítás vagy egy proxy szerver helytelen konfigurációja okozza. A munkahelyi hálózatok jelentős részén nem tud megfelelően kapcsolódni a PETI program.

Ha a PETI rendszer az Ön internetelérésén gyakran ad hibaüzeneteket, kérjük próbálja meg használni a WebBroker rendszerünket.

12029-es WinInet hiba

A 12029 WinInet hiba azt jelenti, hogy az Ön számítógépe nem tud csatlakozni a kiszolgálószerverhez. Ennek az lehet az oka, hogy proxy-n keresztül tudja csak használni az internetet de az nincsen beállítva (a PETI az internet explorer proxybeállításait használja) vagy, hogy önnél le van korlátozva az internet használata (tűzfal). Illetve egyéb okok miatt nem éri el szerverünket.

12057-es WinInet hiba

12057-es WinInet hiba azt jelenti, hogy a számítógép nem tudja ellenőrizni, hogy a weboldal által használt tanúsítvány vissza lett-e vonva. A tanúsítvány-kiadó társaságoknak van egy listájuk az általuk kiállított, de valami oknál fogva visszavont tanúsítványokról. A fenti hibakód akkor jelentkezik, ha a rendszer nem tud csatlakozni a tanúsítvány-kezelő azon rendszeréhez, ahol ezek a visszavont tanúsítványok megtalálhatóak.

Megoldás:
A számítógépes rendszeren (tűzfal) engedélyezni kell az internetes tanúsítvány kiadójához való hozzáférést.
Az ellenőrzés a PETI program legújabb verziójában kikerülhető.

1-es hiba - Technikai probléma miatt nem sikerült végrehajtani a kért műveletet. Kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a 889-26-66-os telefonszámon, ahol munkatársunk készséggel áll az Ön rendelkezésére.

Ez a hibaüzenet olyan problémát jelöl, aminek a forrása nem egyértelműen azonosítható. Ha ilyen hibaüzenetet kap, hívja ügyfélszolgálatunkat további segítség miatt.

23-as hiba - Nincs elegendő pénze új ajánlathoz vagy módosításhoz.

Ezt a hibaüzenetet akkor írja ki a rendszer, ha a számláján nem rendelkezik elegendő fedezettel az adott ügylet végrehajtásához.

Lehetséges, hogy el van különítve pénze egyéb, még nem teljesült megbízásra. Illetve határidős instrumentumnál a legkisebb fizikai egyenleg erejéig adhat be megbízást a T+1 napos elszámolás miatt, nem pedig a jogi készlet erejéig.

24-es hiba - Nincs elegendő értékpapírja az eladáshoz.

Ebben az esetben nem rendelkezik ennyi értékpapírral, amit a megbízásban feltüntetett, illetve már az adott papírokra van bent élő ajánlata a rendszerben.

Ellenőrizze, hogy jogilag rendelkezik-e a megfelelő mennyiségű értékpapírral, illetve nincsen e érvényes ajánlata ezekre a papírokra (vagy egy részére) a tőzsdei rendszerben.

35-ös hiba - Az Ön hozzáférése le van tiltva (pl. túl sok hibásan megadott jelszó miatt), aktiváláshoz hívja az Equitast a +36-1-889-2666-os számon.

Az Ön azonosítójával túl sokszor próbáltak meg belépni nem megfelelő jelszóval, ezért rendszerünk letiltotta a hozzáférést. Ilyenkor már a megfelelő jelszóval sem lehetséges bejelentkezni. Ezt feloldani csak az ügyfélszolgálatunkon keresztül lehetséges telefonon vagy személyesen.

41-es hiba - A megadott ár nem esik bele a felfüggesztési limitekbe

Ez azt jelenti, hogy az adott napon az ajánlata nem teljesülhet, mivel a részvény ára nem érheti el az Ön által meghatározott árat. A BÉT-en meg van határozva az egyes részvénykategóriák előző napi záróárához képesti napon belül engedélyezett maximális elmozdulás mértéke. (ez általában A kategóriás részvényeknél 15%, B kategóriás részvényeknél 20%)

Tehát ennél alacsonyabb illetve magasabb áron nem történhet kötés az adott napon. Ettől eltérő árú ajánlatot csak napon túli (normál) megbízással lehetséges beadni a rendszerbe.

75-ös hiba - Illetéktelen hozzáférési kísérlet (az IP címe megváltozott)

Ezt a hibaüzenetet akkor kapja, ha más IP címről történik a rendszerünk használata, mint amiről a bejelentkezése történt. Ez leggyakrabban munkahelyi nagyobb hálózatoknál fordul elő. Illetve, ha mondjuk megszakad az internetkapcsolata, majd a számítógépe visszacsatlakozik a szolgáltatóhoz, de már új IP címet kap és közben a rendszerünkből nem jelentkezett ki. Ebben az esetben IP cím ellenőrzése nélkül lépjen be a rendszerbe.

Ezt a bejelentkezési képernyőn lehet kiválasztani a felhasználónév/jelszó páros megadásánál.