Információbiztonság a világhálón

A KBC Equitas kereskedési rendszere az Interneten keresztül ügyfeleink földrajzi helyzetétől függetlenül a világ bármely pontjáról elérhető.  Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a világhálón folyó digitális kommunikáció megfelelően titkosított, és biztonságos legyen, ezért weboldalaink kapcsolatait TLS 1.2-es technológiával titkosítjuk.

A Webbroker biztonságos használata

A KBC Securities weboldala és online kereskedési platformja (továbbiakban WebBroker) lehetővé teszi, hogy Ön kényelmesen és gyorsan tudjon kereskedni és böngészhessen legfrissebb elemzéseink között.

Mindent megteszünk azért, hogy ez az ügyintézés a lehető legbiztonságosabb legyen – ehhez azonban az Ön elővigyázatosságára, közreműködésére is szükség van.

Fontos tudni, hogy a KBC Securities nem vizsgálja, és nem felügyeli az Internet működését, annak biztonságáért nem felelős. Az internetes csalások bűncselekménynek számítanak, ezért felderítésük a nyomozó hatóságok feladata!

Mit tesz a KBC Securities  a WebBroker biztonságáért

A KBC Securities olyan biztonsági szabványok és eljárások alkalmazásával biztosítja az Ön számára a WebBroker kereskedési felületét, mely lehetővé teszi, hogy az Ön személyes és pénzügyi/értékpapír adatainak bizalmassága ne sérüljön, azok ne kerüljenek illetéktelen kezekbe.

Biztonságos kapcsolat

Amikor Ön meglátogatja a KBC Securities weboldalán a WebBrokert, automatikusan biztonságos, titkosított kapcsolat épül fel az Ön Internet böngészője és a WebBroker között. Minden információ, amit küld vagy fogad, titkosított formában közlekedik a világhálón, illetéktelenek sem elolvasni, sem módosítani nem tudják. A biztonságos kapcsolat létesítésének feltétele a WebBroker szerver „személyazonosságának” ellenőrzése. Ha a kapcsolat kiépült, az arra is biztosíték, hogy az Ön böngészője valóban a KBC Securities-zel kommunikál, nem pedig egy rosszindulatú támadó rendszerével, aki esetleg eltérítette a kapcsolatot. A titkosított adatátvitel és a KBC Securities szerver számítógép „személyazonosságának” ellenőrzése egy digitális tanúsítványon alapszik, mely szemléletesen a KBC Securities szerver „személyi igazolványának” tekinthető. Amikor a kapcsolat felépítés kezdetén a böngésző a KBC Securities rendszeréhez fordul, a szerver elküldi a böngészőnek a tanúsítványát. Ha a böngésző úgy találja, hogy a tanúsítvány rendben van, akkor megtörténik a biztonságos kapcsolat kiépítése, egyébként pedig figyelmezteti a felhasználót a problémára.

A biztonságos kapcsolat létrejötte könnyen felismerhető

internet Explorer / Edge

FireFox

  • A böngésző zárt lakat szimbólumot jelenít meg. A lakat ikon helye a böngésző típusától és verziószámától függ, rendszerint a címsor közelében, előtte vagy utána található.

A digitális tanúsítvány ellenőrzése

Internet Explorerr / Edge

Firefox

  • A tanúsítványt legegyszerűbben a lakat szimbólumra kattintva ellenőrizhetjük. Ekkor rendszerint egy rövid összefoglalót kapunk a tanúsítvány tartalmáról, bővebb információkat (a tulajdonos adatai, a Web címek, melyeken keresztül a szerver elérhető, a tanúsítvány lejárati dátuma, stb.) az összefoglaló alatti gombra/linkre kattintva érhetünk el.
  • A KBC Securities a nyilvános szervereit ún. kiterjesztett érvényesítésű tanúsítványokkal látja el, melyek a hagyományos digitális tanúsítványoknál is nagyobb biztonságot nyújtanak. Az új típusú böngészők ilyen típusú tanúsítványok esetén a címsor előtt a tulajdonos nevét (és a lakat ikont) zöld színnel jelenítik meg, ellenétben a hagyományos tanúsítványokkal, ahol a megjelenítés kékkel történik
  • Firefox:

  • Internet Explorer / Edge:

Biztonságos ügyfél azonosítás és tranzakció jóváhagyás

Ügyfeleink azonosítása és a szerződések aláírása Digipass-szal történik. A Digipass a KBC Securities biztonsági megoldása, ami garantálja, hogy értékpapírszámlájához kizárólag Ön férhessen hozzá online rendszerünkön keresztül, és szerződéseit online, papírmunka nélkül is aláírhassa. A Digipass-szal kapcsolatos további információkat Tudástárunkban talál.

A kapcsolat automatikus bontása

Amennyiben Ön bejelentkezett a WebBrokerbe, de azt adott ideig nem használja, a kapcsolatot a KBC Securities automatikusan bontja. Ezután Önnek újra be kell jelentkeznie, amennyiben tovább kívánja használni a WebBrokert. Ez az eljárás segít abban, hogy ha Ön elfelejtene kijelentkezni, más akkor se férhessen hozzá az adataihoz.

Gyanús műveletek monitorozása

A  KBC Securities a szolgáltatás igénybevétele során végzett műveleteket monitorozza és ha gyanús eseménnyel találkozik, akkor kapcsolatba lép az ügyféllel, hogy tisztázza, hogy a kérdéses művelet valóban a jogosult felhasználó akaratának megfelelően történt-e.

Mit tehetnek ügyfeleink, hogy biztonságban intézzék pénzügyeiket?

A WebBroker biztonságos használata az Ön felelőssége is – hiszen mi nem vagyunk jelen az Ön otthonában, nem felügyeljük számítógépét, mobil eszközét. Ha a WebBroker igénybevételére használt eszköz megfertőződik, vírus vagy más rosszindulatú program települ rá, akkor az a WebBroker online kereskedési felületen bevitt műveletek biztonságát is fenyegetheti.

A WebBroker védelme, másképp fogalmazva pénzügyeinek védelme hasonlatos ahhoz, ahogy otthonát védi: elindulna úgy, hogy nyitva hagyja maga mögött az ajtót?

Tegye biztonságossá számítógépét!

  • A szolgáltatást lehetőség szerint olyan eszközről használja, amely az Ön felügyelete alatt áll. Ne jelentkezzen be a KBC Securities holnapjára/Webbrokerbe vagy egyéb elektronikus csatornára pl. netkávézóból vagy nyilvános, másokkal közösen használt gépről!
  • Gondoskodjon az operációs rendszerhez, az Internet böngészőhöz és egyéb szoftvereihez kiadott biztonsági frissítések rendszeres telepítéséről! Használja az automatikus frissítési funkciót, amennyiben ez lehetséges! Ezzel megelőzhető, hogy a vírusok és egyéb rosszindulatú programok a rendszer ismert biztonsági sérülékenységeinek kihasználásával férkőzzenek be az Ön által használt eszközre.
  • Telepítsen vírusirtó szoftvert, frissítse rendszeresen és gondoskodjon annak folyamatos működéséről!
  • Használjon tűzfalat, hogy megakadályozza a nem kívánatos hozzáférést számítógépéhez!
  • Ha vezeték nélküli hálózatot használ, gondoskodjon a biztonságos beállításokról: használjon WPA2-t a WEP titkosítás helyett; használjon hosszú, véletlenszerűen választott jelszót, stb.!
  • Használjon spyware- és malware (kémprogramok, kártékony szoftverek elleni) szűrő programot!
  • Csak megbízható forrásból telepítsen programot a gépére, mobil eszközére!
  • Mobil eszközének háttértárait titkosítsa, használjon képernyőzárat és jelszót a feloldáshoz!

Ellenőrizze, hogy valóban a KBC Securities internetes oldalán jár-e!

A következő egyszerű lépésekkel meggyőződhet arról, hogy valóban a KBC Securities Internet oldalán jár-e, nem irányították-e át csalárd szándékkal más weboldalra:

  • A címsorban helyesen szerepel az KBC Securities internet címe és az ’https’ kezdetű? (Figyelem, a helyes címtől való eltérés lehet, hogy csak egy betű és nehéz is észrevenni, pl. kbcequitas.hu helyett kbcegitas.hu / "Q" betű helyett "G").
  • Az Internet böngészőben fellelhető a zárt lakatot jelképező szimbólum? Ha a zárt lakatra duplán kattint, a megjelenő ablakban a tanúsítvány adatai között helyesen szerepel a KBC Securities neve és internet címe?
  • Új típusú böngésző esetén a KBC Securities neve (és a lakat ikon) a címsor előtt zöld színben jelenik meg?
  • Tapasztal bármi szokatlant a weboldal használata során?
  • A megszokott weboldalakat kapja a bejelentkezést követően? Ha nem, akkor előfordulhat, hogy Ön egy olyan weboldalon tartózkodik, amely látszólag megegyezik a KBC Securities honlapjával, ám valójában egy hamisított oldal, amelyet azzal a szándékkal hoztak létre, hogy Öntől bizalmas információkat szerezzenek meg

Ha valami furcsát tapasztal, kérjük haladéktalanul értesítse a KBC Securitiest!

Használja körültekintően a WebBrokert

  • Lépjen ki a WebBroker alkalmazásból a használat végeztével és zárja be a böngészőt.
  • Kérjen e-mail/SMS* értesítést minden, a számláját érintő kimenő tranzakcióról és azonnal lépjen kapcsolatba a KBC Securities Ügyfélszolgálatával, ha ismeretlen tranzakciót/átutalást tapasztal.

Tiltsa le az elveszett/ellopott azonosító eszközt

Telefonjával együtt a Digipass for mobile alkalmazás is elveszhet. A SIM kártya letiltásán kívül, javasoljuk, hogy amennyiben lehetséges távolról törölje a készülék teljes tartalmát, és  mindeképpen hívja fel az ügyfélszolgálatunkat!

Amennyiben fizikai Digipass készüléke veszik el, mielőbb értesítse ügyfélszolgálatunkat!

*Az SMS értesítésért tásaságunk külön díjat számíthat fel, erről bővebb tájékoztatást mindenkori Kondíciós Listánkban talál


A valós e-mail cím fontossága

Számunkra fontos, hogy ügyfeleinket gyorsan és megfelelően tájékoztassuk a számláikon végrehajtott kereskedési tranzakciókról. A tájékoztatás legegyszerűbb módja az e-mail tájékoztatás, melyhez minden ügyfélnek rendelkeznie kell valós e-mail címmel.

Éppen ezért rendszerünk vizsgálja, hogy e-mail címe szintaktikailag helyes-e (pl.: tartalmazza a "@" karaktert, illetve a domain végződést), illetve, hogy valóban létező postafiókot jelöl-e az adott cím.

2017. márciusától csak azok az ügyfeleink tudnak tőzsdei tranzakciót végrehajtani, akiknek e-mail címére rendszerünk értesítést tud küldeni annak végrehajtásáról, különben a tranzakciókat egészen addig blokkoljuk, amíg a megadott e-mail helyességéről meg nem győződünk. Ezért minden e-mail cím módosítás után rendszerünk egy ún. aktiváló levelet küld a megadott e-mail címre, és csak azután rögzíti véglegesen, ha az abban szereplő linkre kattintva igazolja, hogy az adott postafiók élő, és Ön annak a tulajdonosa.

Előfordulhat, hogy postafiókjában átmeneti hiba keletkezik, ami miatt meghiusúlhat a levelek fogadása (pl. megtelik a postafiókja, vagy "out of office" üznetet állít be), ekkor is figyelmezteti Önt erre a WebBroker. Ilyenkor, ha biztos benne, hogy a hiba átmeneti volt, további teendője nincs, a kereskedését nem fogjuk blokkolni.

Új e-mail címet megadni, vagy a meglévőt módosítani a WebBrokerben az Ügyféladatok/Személyes adatok menüben tud.


Egynelegközlő az MNB honlapján

A 2016. január 1-től hatályos 36/2015. MNB rendelet által előírt jogszabályi kötelezettségünknek eleget téve minden ügyfelünk számára belépési azonosítót és jelszót küldünk az MNB honlap egyenlegközlő felületéhez. Ennek eredményeképpen az MNB honlapján Ön megtekintheti a KBC Securities Magyarországi Fióktelepénél vezetett számlájának, illetve számláinak egyenlegét.

Hogyan tekinthetem meg az egyenlegemet?

A belépési azonosító és az adott havi jelszó használatával az MNB honlapján (https://eszlaweb.mnb.hu/) megtekinthető az Ön értékpapírszámláinak egyenlege.

Az MNB honlap egyenlegközlő felületén az adatok minden hónap 10. munkanapján frissülnek a megelőző hó végi adatokkal.

Hogyan kapom meg a belépési azonosítómat?

Belépési azonosítóját az alábbiak szerint kaphatja meg:

  • Ha Ön rendelkezik számlájához online hozzáféréssel, akkor belépési azonosítóját a 2016. évi első havi számlakivonattal egy napon, de attól elkülönítve, a WebBroker rendszerben az Ügyféladatok/Személyes adatok menüpontban adja át a Fióktelep a számlatulajdonosnak. A kereskedési rendszer felületén a rendszerbeállításoknak köszönhetően a belépési azonosító és jelszó egyszerre nem jeleníthető meg.
  • Ha Ön nem rendelkezik online hozzáféréssel számlájához, akkor belépési azonosítóját az első havi számlakivonattal egy napon, de attól elkülönítve postai úton küldi meg a Fióktelep a számlatulajdonosnak.

Hogyan tudom pótolni az elveszett a belépési azonosítómat?

Belépési azonosító pótlása

  • Ha Ön számlájához rendelkezik online hozzáféréssel, akkor a belépési azonosítóját a WebBroker elektronikus kereskedési rendszer Ügyféladatok/Személyes adatok menüpontjában mindig eléri, így az azonosító „pótlása” szükségtelen.
  • Ha Ön nem rendelkezik online hozzáféréssel számlájához, akkor a belépési azonosító pótlására vonatkozó igényét a Fióktelep Üzletszabályzatában meghatározott hitelesített csatornákon jelezheti. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy azonosító pótlására vonatkozó igényt a Fióktelep csak beazonosított számlatulajdonostól fogad el.

Hogyan kapom meg jelszavamat?

Jelszavát az alábbiak szerint kaphatja meg:

  • Ha Ön rendelkezik számlájához online hozzáféréssel, akkor a jelszavát a WebBroker elektronikus kereskedési rendszerbe feltöltött havi számlakivonaton feltüntetve találhatja meg. A kivonat elérhető a Számlamozgások / Kivonatok letöltése menüpontban.
  • Ha Ön nem rendelkezik online hozzáféréssel számlájához, akkor a jelszavát a havi számlakivonaton feltüntetve, postai úton küldjük meg Önnek.

Hogyan tudom pótolni elveszett jelszavam?

Jelszó pótlására vonatkozó igényét Ön a Fióktelep Üzletszabályzatában meghatározott hitelesített csatornákon jelezheti. A jelszó pótlása az utolsó havi jelentés ismételt átadásával történik, az Ön mint számlatulajdonos által jelzett külön kérésére. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelszó pótlására vonatkozó igényt a Fióktelep csak beazonosított számlatulajdonostól fogad el.