Közzétette tegnap este negyedéves gyorsjelentését a Disney, amely a koronavírus árnyékában nagy meglepetésre nyereséges időszakot zárt. A vállalatnál jól teljesített a streaming és a televíziós üzletág is, amelyek részben ellensúlyozták a járvány által súlyosan érintett élményparkos és filmstúdió szegmensek betlizését. A cég tovább erősítené a streaming fókuszt, amelyben még bőven lehet potenciál, az idei év egyik legjobban várt filmje, a Mulan is a Disney Pluszon debütálhat. A jelentést jól fogadták a befektetők, 7 százalék körüli pluszban nyithat az árfolyam.

Közzétette tegnap az április végétől június végéig tartó időszakra (ez a Disney-nél a 2020-as pénzügyi év harmadik negyedéve) vonatkozó gyorsjelentését a Disney. Ezt az időszakot igen súlyosan érintette a járvány, ahogy július eleji írásunkban is kiemeltük. Leginkább az élményparkok kényszerű bezárása, valamint a filmforgatások, tartalomgyártások megakadása, filmbemutatók csúszása emelhetőek ki legnagyobb negatívumként. Viszont a járvány alatt az online tartalomfogyasztás felé elmozduló trendek segítették a streaming üzletágat, és a televíziós szegmens bevétele is stabil maradt.
A jelentés egyik legnagyobb meglepetése, hogy a cég nyereséges időszakot tudott zárni, legalábbis az egyszeri hatásokat kiszűrve. Az elemzők részvényenként 0,63 dolláros veszteségre számítottak, ehhez képest pedig 8 centes lett a nyereség papíronként. A meglepetést elsősorban a televíziós üzletág 48 százalékkal emelkedő üzemi eredménye okozta, amely a sportesemények elmaradásából következő sportközvetítési költségek csökkenésének köszönhető. Emellett pedig a streaming szegmens vártnál kisebb vesztesége is kellett a nyereséges negyedévhez.
Az összbevétel azonban csak 11,8 milliárd dollárra rúgott, amely éves szinten 42 százalékos visszaesésnek felel meg, és 7 éve nem látott alacsony eredmény. Ez némileg elmaradt a 12,4 milliárd dolláros várakozástól, azonban a profitsori nagy meglepetés összességében így is kárpótolta a befektetőket.
Az otthoni szórakozás mellett döntöttek a fogyasztók
Legnagyobb hozzájárulása a bevételekhez 6,6 milliárd dollárral a televíziós üzletágnak volt, ahol mindössze 2 százalékos csökkenés látható tavalyhoz képest. Emellett ahogy fentebb említettük, nyereségesség szempontjából is nagyon erős lett a negyedév, amely az ESPN sportcsatorna eredményének, illetve a tartalomelőállítási költségek csökkenésének is köszönhető. Üzemi szinten 3,2 milliárd dollár volt az eredmény, miközben a többi szegmens együttvéve 2,1 milliárd dolláros veszteséget hozott össze. Pozitív hír, hogy az ESPN mára már újrakezdte a legfontosabb sportesemények élő közvetítését.
A leggyengébb szegmens a negyedévben a „Parkok, élmények és termékek” nevezetű üzletág volt, ahol a bevétel 85 százalékkal, 1 milliárd dollárra esett vissza, miközben 2 milliárdos volt a működési veszteség. A járvány miatt az összes amerikai élménypark és a párizsi Disneyland a negyedév során végig zárva tartott, valamint a Disney hajósutazási tevékenysége is leállt. A sanghaji és hongkongi élménypaprkok időszakosan a negyedévben is nyitva tudtak lenni. Jelenleg az összes élménypark fokozott járványügyi óvatosság mellett már nyitva van, a két kivétel a kaliforniai és a hongkongi Disneyland. A negyedévben a Disney-boltok is jórészt zárva tartottak, így a termékekből származó bevételek is jócskán visszaestek. A vállalat becslése szerint a koronajárvány összesen 3,5 milliárd dolláros negatív hatást eredményezett az üzletág működési eredményére.
Az egyik legizgalmasabb terület a cégnél a streamingszolgáltatások. Bevételt tekintve egyedül ez az üzletág tudott növekedni, tavaly óta 2 százalékkal 4 milliárd dollárra. Igaz emellett a működési veszteség 562 millió dollárról 706 millióra ugrott.
A szolgáltatások közül a Disney+, az ESPN+ és a Hulu is nagyon szép növekedést tud felmutatni. A Disney+ alig 8 hónappal elindítása után a negyedév végére már 57,5 millió felhasználóval rendelkezett, ez 72 százalékos negyedéves növekedésnek felel meg. Az ESPN+ növekedése is nagyon látványos, az egy évvel ezelőtti 2,4 millióról 8,5 millióra emelkedett az előfizetők száma, leginkább az UFC növekvő népszerűsége miatt. A Hulu bővülése ehhez képest mérsékeltebb, 27 százalékos maradt. A Disney+ előfizetőinek száma a negyedév vége óta emelkedett, jelenleg már 60,5 millió.
A Disney klasszikus üzletága, a filmstúdió a járvány miatt jelentősen gyengébben szerepelt. A negyedévben 1,7 miliárd dollár bevételt realizált, amely tavalyhoz képest 55 százalékos visszaesés, emellett az üzemi eredményben 16 százalékos a csökkenés. A szegmens a mozik zárvatartása miatt jelentős bevételtől esett el, emellett komolyabb filmbemutatóra sem tudott sor kerülni.
Még egy meglepetést hozott a gyorsjelentés és az azt követő konferenciabeszélgetés. A Disney idei egyik nagy dobását, az eredetileg idén márciusra tervezett élőszereplős Mulant végül nem a mozikban, hanem a Disney Pluszon fogják bemutatni. A film megnézésének díja 30 dollár lesz a streamingszolgáltatáson, amint pedig a helyzet engedi, akkor a mozikban is vetítésre kerülhet. A lépés tovább erősítheti a Disney Pluszt. A menedzsment szerint azonban ez csak egy egyszeri döntés, és nem változik a cég stratégiája a nagy filmbemutatókkal kapcsolatban.
A menedzsment azonban továbbra is erős fókuszt helyez a streaming üzletágra, amelyben a legnagyobb növekedési potenciál lehet. A cég jövőre egy új nemzetközi, általános szórakoztatásra törekvő streamingszolgáltatás bevezetését tervezi Star néven. A vezetőség szerint a Hulu a nemzetközi piacokon nem elég erős brand, a Start viszont több piacon is fel szeretnék építeni. A vezetőség egyébként a koronavírusról is beszélt, szerintük a járvány még a mostani negyedévben is 2,9 milliárd dolláros negatív hatást fog eredményezni a működési eredményben.
Nagyot ugorhat az árfolyam
A jelentést jól fogadták a befektetők, tegnap zárás után 5 százalékot is emelkedett még az árfolyam, ma pedig közel 7 százalékos pluszban nyithat. Ezzel pedig újra feljavulhat az utóbbi napokra elromló technikai kép. Az árfolyam július második felében ugyanis kikerült az emelkedő trendcsatornából, és az 50 napos mozgóátlagot is letörte. Most azonban visszakerülhetne a fontos szintek fölé, sőt megtörhet a tavaly december óta tartó csökkenő trend, és fél év után újra a 200 napos mozgóátlag fölött találhatná magát az árfolyam.
Amennyiben sikerülne a 200 napos mozgóátlag fölött nyitni, és ott is maradni, akkor a 135 dolláros ellenállás lehetne a következő cél a részvény előtt, annak elérése után pedig a februári rés is betöltésre kerülhetne a grafikonon, közel 140 dollárig. Hosszabb távon képzelhető el esetleg az emelkedő trendcsatorna felső szárának elérése. Jelentősen elromló hangulat esetén a jelenlegi árfolyam alatt a 110 és a 100 dolláros szintek jelenthetnének támaszt. Pozitívum viszont, hogy az MACD indikátor hamarosan vételi jelzést adhat.
A jelentés után a Credit Suisse elemzője 116 dollárról 146 dollárra emelte meg a részvényre vonatkozó célárát, valamint az ajánlását is semlegesről vételire javította. Az elemzők többsége vételre javasolja a részvényt, a célárak átlaga pedig 125,7 dollár, ahol nagyjából az árfolyam is nyithat.
A Disney napi grafikonja (2020.08.05. nyitás előtt)
Jogi nyilatkozat
A fenti marketingközleményt a KBC Securities Magyarországi Fióktelepe (a továbbiakban: „KBC Securities”) állította össze. A KBC Securities semmilyen garanciát vagy felelősséget nem vállal arra, hogy a leírt szcenáriók, előrejelzések és kockázatok a piaci várakozásokat tükrözik és valóságban is beigazolódnak. A marketingközleményben szereplő bármilyen előrejelzés pusztán tájékoztató jellegű. A pénzügyi eszközök értéke, ára vagy a belőlük származó jövedelem változhat, illetve az árfolyamváltozások ezeket befolyásolhatják. Ezen változások következtében a pénzügyi eszközökbe történő befektetés értéke csökkenhet. A múltbeli hozamok nem jelentenek garanciát a jövőbeli teljesítményre. A számszerű adatok általánosak, tájékoztató jellegűek, csak a szerző adott időpontban készített összeállítását tükrözik, és későbbi módosítás tárgyát képezhetik. A marketingközleményben szereplő információk a készítők által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, azonban azok pontosságával és teljességével, valamint időbeliségével kapcsolatban a készítők semmilyen felelősséget nem vállalnak.
Amennyiben a marketingközleményben a KBC Securities további marketingközleményein alapuló ajánlások szerepelnek, azok soha nem értelmezhetők a kapcsolódó marketingközleményben foglalt iránymutatások nélkül.
A KBC Securities semmilyen módon nem garantálja, hogy a marketingközleményben említett pénzügyi instrumentumok megfelelnek az Ön igényeinek. A KBC Securities a jogszabályoknak megfelelően elvégzi az értékesített termékek célpiaci vizsgálatát. A vizsgálat keretében értékeli a termékek jellemzőit, valamint az ügyfelekről rendelkezésére álló – megfelelési teszt kitöltése révén megszerzett - információkat. Weboldalunk látogatói az anyagainkban feltüntetett pénzügyi instrumentumok tekintetében az azokban megjelölt célpiacon kívülre is eshetnek.
A KBC Securities jelen marketingközlemény útján nem nyújt konkrét és személyre szóló befektetési tanácsadást, a benne foglaltak nem minősíthetők pénzügyi eszköz jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó ajánlattételi felhívásnak vagy ajánlatnak, befektetési elemzésnek, pénzügyi elemzésnek, befektetéssel kapcsolatos kutatásnak, pénzügyi, adó- vagy jogi tanácsadásnak, így a marketingközleményben szereplő információkat Ön csak saját felelősségre használhatja fel.
A marketingközleményben említett pénzügyi eszközök, illetve befektetési stratégiák nem alkalmasak minden befektető számára. Az abban szereplő vélemények és ajánlások nem veszik figyelembe az egyes ügyfelek egyéni helyzetét és személyes körülményeit, pénzügyi helyzetét, ismereteit, tapasztalatait, céljait vagy igényeit, valamint nem hivatottak konkrét pénzügyi eszközöket vagy befektetési stratégiákat ajánlani az egyes befektetőknek. A marketingközlemény elsősorban olyan befektetők számára készült, akiktől elvárható, hogy befektetési döntéseiket saját maguk, önállóan hozzák meg és döntsenek a marketingközleménnyel érintett pénzügyi eszközökbe történő befektetés célszerűségéről, figyelembe véve különösen az árat, a lehetséges veszélyeket és kockázatokat, saját befektetési stratégiájukat, valamint saját jogi, adózási és pénzügyi helyzetüket. A marketingközlemény maga nem képezheti a befektetési döntések egyetlen alapját.
A befektetőnek a befektetés alkalmasságának megítélése szempontjából szükséges lehet saját felelősségre szakmai tanácsot kérnie, ideértve az adótanácsadást is, az elemzésben nevesített vagy ajánlott pénzügyi eszközökkel, egyéb befektetési eszközökkel, befektetési stratégiákkal kapcsolatban.
A KBC Securities Magyarországi Fióktelepének működését anyavállalata révén a belga pénzügyi felügyelet, az FSMA (Financial Services and Markets Authority) ellenőrzi, egyes, jogszabályban nevesített tárgykörök esetében pedig az MNB (Magyar Nemzeti Bank) is jogosult hatáskörében eljárni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a jogszabályban rögzített szabad felhasználás eseteit kivéve kizárólag a KBC Securities előzetes írásbeli engedélyével lehet a jelen marketingközlemény tartalmát rögzíteni, többszörözni, terjeszteni, mások számára hozzáférhetővé tenni, nyilvánosan előadni, sugárzással nyilvánossághoz közvetíteni vagy átdolgozni.
A jelen marketingközlemény nem a befektetéssel kapcsolatos kutatás függetlenségének előmozdítását célzó jogi követelményeknek megfelelően készült, nem érinti a befektetéssel kapcsolatos kutatás terjesztését megelőző kereskedésre vonatkozó tiltás.
A KBC Securities jelen marketingközleményre is kiterjedő módon megfelelő belső eljárásokat dolgozott ki és működtet az összeférhetetlenségi esetek elkerülése, illetve közzététele érdekében. A jelen marketingközlemény készítésében részt vevő személyekre vonatkozó és a marketingközleménnyel kapcsolatos egyéb lényeges információkat a következő oldalon, a linkre kattintva talál: Anyagaink jellemzői, összeférhetetlenségi szabályok